اخبار بین المللی
شماره: 723
1391/01/19 - 07:34
سلولیت، تجمع چربی بیش از اندازه در لایه زیر پوستی است

كارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت : سلولیت ،ناشی از تجمع بیش از اندازه چربی واقع در لایه زیر پوستی به همراه كاهش عروق و خون رسانی و تجمع آب در بافت بدن است .

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، شهرزاد محمدیان افزود : در سلولیت، تجمع زیاد چربی با افزایش فشار بافت ، گردش خون موضعی را كاهش می دهد و در نتیجه مواد دفعی در بافت تجمع می یابند و باعث صدمه به بافت می شود .

وی با اشاره به اینكه سلولیت، در ارتباط با هورمون است خاطر نشان كرد : سلولیت ، بیشتر در خانم ها دیده می شود و طبق بررسی‌های انجام شده به‌نظر می‌رسد كه با هورمون استروژن ارتباط زیاد دارد و اغلب در سنین بلوغ در دختران نوجوان ایجاد می‌شود.

محمدیان اظهار داشت : ایجاد سلولیت، معمولا تجمع چربی حالت هماهنگ در كل بدن ندارد بلكه اغلب در نواحی خاص مثلا دور را‌ن‌ها و باسن ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: چاقی، به علت افزایش مصرف كالری و پرخوری، با افزایش چربی‌های بدن ایجاد می‌شود. چاقی یك حالت هماهنگ از افزایش چربی كل بدن است و در ناحیه‌ای است كه فرد دچار اضافی وزن می شود .

كارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی یاد آور شد : سلولیت معمولا در خانم‌هایی كه تحت فشارهای روحی زیاد قرار دارند، نمك زیاد می‌خورند، یا قبلا بسیار پرتحرك بوده‌اند و اخیرا دچار فقر حركتی شده‌اند، بروز می‌كند.

وی افزود : در سلولیت، كه ناشی از مسمومیت‌ بافت‌های بدن است اگر بدن را فشار دهیم فرد مبتلا، احساس درد می كند در حالی كه در چاقی و اضافه وزن اینگونه نیست .

محمدیان اظهار داشت : افرادی در اثر تغییرات هورمون مثلا تیروئید دچار اضافی وزن می‌شوند و یا كم ‌كاری تیروئید دارند فقط حدود 5-4 كیلو از چربی‌های اضافی بدنشان به علت كم‌بودن هورمون تیروئید است .

وی اضافه كرد :برای درمان اضافی وزن باید از تغییر سبك زندگی، جایگزین‌كردن سبزی‌ها و سالاد به جای مواد غذایی پر كالری استفاده كرد.
پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved